Krav

Vi har alltid til hensikt å løse dine krav så raskt og smidig som mulig. Vi har ansvar for å sikre at vår kunder får feilfrie varer ved levering og at varene fungerer. Vi er imidlertid ikke ansvarlige for skader forårsaket av feil håndtering, din uaktsomhet eller slitasje.

Behandlingstiden for reklamasjoner er normalt 1-3 uker.

I tilfelle av krav, send e-post til: order@sportfiskeprylar.se og inkluder informasjon nedenfor:

• Bestillingsnummer
• Hvilken artikkel er du gjenvinne
• Bilde av skaden
• Beskrivelse av skaden/feilen

Våre nettkunder kan også sende inn sine krav over disk i vår fysiske butikk i Stockholm.

Transportskader
Hvis et produkt fra Sportfishtackle.no er skadet i transport, uavhengig av om skaden er godt synlig eller skjult, skal dette umiddelbart meldes til avsender og også umiddelbart varsle oss på reklamation@sportfiskeprylar.se. En synlig skade skal kreves samme dag. En skjult skade må meldes innen 7 virkedager. Lagre alle produkter og emballasje slik at avsender kan inspisere om nødvendig. Det kan hende du må sende inn bilder på de skadede varene/emballasjen, så dokumenter dette ordentlig. Sportfishtackle.no er selvfølgelig ansvarlig for at forsendelsen er riktig pakket inn.

Hvis emballasjen til varen/varene har en synlig skade, er det viktig at du spør utleveringsstedet eller driver for å dokumentere det.

Ting du bør vurdere før du gjør et krav:

påstander om fiske sneller
Fiskesneller må noen ganger tåle mye stress når de brukes ofte og i tøffe miljøer, akkurat som alt annet mekanisk utstyr. Det er nødvendig å ta vare på snellen din. De spolen bør rengjøres og vedlikeholdes regelmessig. Man må smøre i henhold til produsentens instruksjoner, skyll av i ferskvann etter hver havfiskeøkt. Salt er ofte den største grunnen til at snellen begynner å virke opp, fordi salt er etsende. Mange sneller tåler ikke saltvann i lang tid. Ved å bare skylle spole og smøre den med jevne mellomrom, øker levetiden drastisk. Fiske med tungt agn kan lett slites ut spolen, noe som betyr at deler av spolen må skiftes, dette dekkes ikke av garantien. Før du gjør krav på en fiskesnelle på grunn av knirkende lyd, bør du prøve å utføre service på snellen først - olje og fett - rent. Hvis du fisker mye i saltvann uten å skylle snellen skikkelig, er det mest sannsynlig pga. salt. Dette dekkes ikke av garantien, men vi kan hjelpe deg med å sende spolen på service for en servicekostnad, prisen avhenger av feilen og hva som må byttes på spolen. Ofte er lagrene rustne eller utslitt.

Påstander av fiskestenger
En fiskestang er vanligvis ømfintlig, det er viktig at du håndterer stangen din veldig forsiktig. Knuseskader, slag/støt mot emnet eller ikke riktig montert stenger vil skade stangen. Dette regnes som feilbehandling og kan ikke kreves. Skadede spissringer skyldes vanligvis sluk eller leder blir hentet for langt. En stang er som sagt følsom, den er langt fra uforgjengelig. Hvis du bli hektet og dra for hardt ved hjelp av stangen, det kan føre til at stangen knekker av, dette er ikke en krav. De fiskelinene vi bruker i dag (fletteliner eller såkalte superliner) er vanligvis betydelig sterkere enn stangen, noe som resulterer i at stanga knekker av før snøret når du trekker for hardt. Så ta godt vare på din stang - oppbevar i et etui eller helst i et rør. Ved bruk av en udelt stang anbefaler vi en stangsokk.

Når du henter en fiskestang, bør du ta et nærbilde av skaden og et bilde av hele stanga. Dette er et krav fra leverandøren som skal vurdere skaden. I noen tilfeller krever leverandøren å se brudd for å vurdere skaden, og i disse tilfellene må du sage av 10 cm på hver side av brudd og send til oss.

Påstand om fiskesluk/agn
Et fiskesluk kan tåle mye juling fra fisken, men kasting det på en stein kan bli for mye. Hvis agnet for eksempel er laget av plast, kan agnet sprekke og begynne å gjøre det absorbere vann. Dette er ikke en påstand, men en feilbehandling. Et softbait som knekker fra en gjeddes tann kan heller ikke påstås, gjedda har skarpe tenner og har du uflaks tåler softbait kun én fisk.